5 αλήθειες για την «Ευφορία του Δρομέα»

5 αλήθειες για την «Ευφορία του Δρομέα»

5 αλήθειες για την «Ευφορία του Δρομέα»

5 αλήθειες για την «Ευφορία του Δρομέα»

Δεδομένο #1: Η «ευφορία του δρομέα» είναι αληθινή.
Η «ευφορία του δρομέα», γνωστή και ως "runner's high", δεν είναι στη φαντασία σου, είναι αληθινή. Αλλά τι είναι ακριβώς; Σύμφωνα με το Αγγλικό Λεξικό της Οξφόρδης είναι «ένα αίσθημα ευεξίας ή ευφορίας που προκύπτει από τη σωματική άσκηση, ειδικά το τρέξιμο». Μετά από ένα τρέξιμο μεγάλης διάρκειας, το καθημερινό στρες εξαφανίζεται και νιώθουμε μεγαλύτερη χαρά, μεγαλύτερη αισιοδοξία - μέχρι και ευφορία. Τα ψυχολογικά οφέλη είναι τόσο σημαντικά, που παρακινούν πάρα πολλούς ανθρώπους να συνεχίζουν να ασκούνται - ή να τρέχουν σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων και μαραθωνίους.

Δεδομένο #2: Δεν προκαλείται από ενδορφίνες.
Για πολλά χρόνια οι νευροεπιστήμονες πίστευαν ότι οι χημικές ουσίες του εγκεφάλου που ονομάζονται ενδορφίνες προκαλούσαν την «ευφορία του δρομέα». Ωστόσο, πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η «ευφορία του δρομέα» κυρίως προκαλείται από τα ενδοκανναβινοειδή (νευροδιαβιβαστές που έχουν παρόμοια επίδραση στο σώμα μας όπως η κάνναβη).

Δεδομένο #3: Ας είναι καλά οι πρώτοι μας πρόγονοι.
Αναφερόμαστε στη θεωρία της εξέλιξης. Οι πρόγονοί μας συχνά περπατούσαν ή έτρεχαν επί ώρες μέχρι να βρουν τροφή ή να γλιτώσουν από τα άγρια ζώα. Έτσι, η φύση μας χάρισε ένα δώρο - το αίσθημα της ευφορίας και μικρότερη ευαισθησία στον πόνο - για να μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε τη συμπεριφορά αυτή (αλλά και να βοηθήσει το είδος μας να επιβιώσει).

Δεδομένο #4: Η ευφορία απαιτεί μεγαλύτερες αποστάσεις. 
Θα χρειαστεί να τρέξεις περισσότερο από 20 λεπτά αν θέλεις να βιώσεις την «ευφορία του δρομέα». Παρόλο που διαφέρει από άτομο σε άτομο, οι ειδικοί συστήνουν να τρέξεις τουλάχιστον για μία ή δύο ώρες προκειμένου να νιώσεις σίγουρα αυτό το αίσθημα κούρασης και ζωντάνιας.

Δεδομένο #5: Η ευφορία δεν θέλει υπερπροπόνηση.
Τέλος, θα πρέπει να προπονείσαι στη σωστή ένταση, αλλιώς αν το παρακάνεις, θα αποτύχει η όλη διαδικασία. Ο στόχος είναι να τρέχεις σε μεσαία ένταση, κυρίως με σταθερό ρυθμό και λίγα σπριντ καθ' όλη τη διάρκεια της προπόνησης. Η καλύτερη λύση: δοκίμασε να τρέξεις μια μεγάλη απόσταση που θα σου είναι πρόκληση - αλλά όχι υπερπροσπάθεια - για να απελευθερώσεις αυτές τις χημικές ουσίες ευφορίας.

5 αλήθειες για την «Ευφορία του Δρομέα»